ثبت است بر جریده عالم دوام ما

من دون کیشوتی مضحکم که بجای سرنیزه و کلاه خود مدادی در دست و قابلمه ای بر سر دارد! عکسی به یادگار از من بگیرید من انسان قرن بیست و یکم هستم!

ثبت است بر جریده عالم دوام ما

من دون کیشوتی مضحکم که بجای سرنیزه و کلاه خود مدادی در دست و قابلمه ای بر سر دارد! عکسی به یادگار از من بگیرید من انسان قرن بیست و یکم هستم!

عدد عجیب 15873


در مجموعه اعداد طبیعی، عدد ۱۵۸۷۳ عدد عجیبی است.

چون اگر آن را در هر عدد یک رقمی ( ۱ تا ۹ ) ضرب کنیم و سپس حاصل را در عدد ۷ ضرب کنیم،

همه ارقام عدد حاصل، عبارت خواهد بود از عدد انتخابی.

برای مثال اگر این عدد را در ۴ ضرب کنیم، داریم: ۶۳۴۹۲=۴×۱۵۸۷۳

حال با ضرب این عدد بدست آمده در ۷ داریم: ۴۴۴۴۴۴=۷×۶۳۴۹۲

حال شما برای اعداد دیگری امتحان کنید...

نظرات 1 + ارسال نظر
میلآد شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 18:24

عجـــــــــــــــــب!
داداش اون که میگی عدد عجیب 111111 اینه نه اون!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد