ثبت است بر جریده عالم دوام ما

من دون کیشوتی مضحکم که بجای سرنیزه و کلاه خود مدادی در دست و قابلمه ای بر سر دارد! عکسی به یادگار از من بگیرید من انسان قرن بیست و یکم هستم!

ثبت است بر جریده عالم دوام ما

من دون کیشوتی مضحکم که بجای سرنیزه و کلاه خود مدادی در دست و قابلمه ای بر سر دارد! عکسی به یادگار از من بگیرید من انسان قرن بیست و یکم هستم!

اگر دچار پوسته روی لب هستید


lab1

همانطور که روشن است ، پوست صورت یکی از حساس ترین پوست های نواحی مختلف بدن محسوب میشود و خیلی هم سریع مقابل قرار گرفتن در شرایطی خاص از خود واکنش نشان خواهد داد . بعنوان مثال اگر در معرض هوای سرد قرار گیرید ممکن است دچار خشکی لب و همچنین ترک و پوسته پوسته شدن آن گردید . مطالعه بیشتر در ادامه مطلب .

بنابراین باید از لب‌های‌تان مراقبت به عمل بیاورید و برای جلوگیری از کندن پوست‌های خشک لب، همواره آن را چرب نگه دارید. استفاده از رژلب‌های ضد ترک لب موجود در داروخانه‌ها نیز مناسب است. اما توصیه استفاده از وازلین است.

وازلین برای رفع اگزمای لب ارجح است. چرب بودن وازلین باعث می‌شود کم‌کم عادت ناپسند لیسیدن لب‌ها را ترک کنید. این عادت، که اغلب در بچه‌های مدرسه‌رو و البته برخی بزرگ‌ترها دیده می‌شود باعث می‌شود حالت تحریک پوست لب توسط بزاق دهان ایجاد شود و این قرمزی و اگزما در ناحیه لب و پوست اطراف آن گاهی آن‌قدر شدت یابد که به دردناکی لب‌ها بینجامد.

lab2

سعی کنید برای خودتان یا کسانی که این عادت را دارند حتما وازلین استفاده کنید تا از بزاق دهان محافظت شود. ضمنا دقت کنید کرم‌های ضدآفتاب را در این ناحیه نمالید؛
چون سبب خشکی بیشتر و چین و چروک این ناحیه می‌شود. به علاوه باید از رژلب‌های استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت استفاده کنید. بهترین راه‌حل درمانی رفع این اگزما، ترک عادت ناپسند لیسیدن لب‌ها و کندن پوسته‌هاست که با چرب کردن منظم میسر خواهد شد. استفاده از کرم‌های کورتیکواستروییدی برای کاهش التهاب پوست دور لب توصیه نمی‌شود و یا نهایتا مصرف یکی دو روز با نظر پزشک بلامانع است.

نظرات 4 + ارسال نظر
afshin یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 18:40 http://chtters.blogsky.com

Mamnonam aa rahnamayiton

م.بانو دوشنبه 30 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:35 http://m-z-f.blogsky.com

سلام.
سپاس از مطالب مفید و کاربردیی که به اشتراک میگذارید.

موید باشید.

سپیده مامان درسا سه‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 05:50

مطلب خوب و مفیدی بود ممنون

یادداشت های روزمرگی شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:10 http://dailylife.blogsky.com

سلام
من که از وازلین استفاده می کردم بشدت دچار سرفه می شدم. به همین خاطر رفتم سراغ همون رژ لب های ضد ترک لب.

سلام
وازلین چرا؟
ازگلیسرین استفاده کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد