ثبت است بر جریده عالم دوام ما

من دون کیشوتی مضحکم که بجای سرنیزه و کلاه خود مدادی در دست و قابلمه ای بر سر دارد! عکسی به یادگار از من بگیرید من انسان قرن بیست و یکم هستم!

ثبت است بر جریده عالم دوام ما

من دون کیشوتی مضحکم که بجای سرنیزه و کلاه خود مدادی در دست و قابلمه ای بر سر دارد! عکسی به یادگار از من بگیرید من انسان قرن بیست و یکم هستم!

چگونه فرزندان باهوشی تربیت کنیم؟

دانشمندان مشاهده کرده اند بچه هایی که نوازش نشده اند، با آنها بازی نکرده اند و مورد محبت قرار نگرفته اند، رشد مغزشان کاهش پیدا کرده است. همچنین مشاهده کرده اند، بچه هایی که توجه کافی  دریافت نکرده اند، دچار افسردگی شدند. از سویی دیگر تحقیقات زیادی نشان می دهند، که در آغوش گرفتن، تعامل داشتن و بازی کردن با فرزندتان تاثیر زیادی در رشد هوش کودک دارد.

با فرزندتان صحبت کنید

به او گوش دهید وقتی با شما صحبت می کند. این کار تلاششان را برای ارتباط برقرار کردن و تکلم کردن تقویت می کند. برای فرزندتان کتاب بخوانید حتی اگر لغات آن را نفهمد. این کار مقدمه ای برای توسعه دادن مهارتهای زبانی ( تکلم کردن ) او خواهد بود. بچه هایی که از خردسالی کتاب می خوانند احتمال بیشتری دارد علاقه به مطالعه کردن را در تمام طول زندگی حفظ کنند.

کودکتان را در معرض چیزهایی قرار دهید که باعث پرورش هر دو طرف مغزشان می شود

بخش چپ مغز وظایف استدلال، منطق و زبان (تکلم) را بر عهده دارد. در حالی که طرف راست  مغز وظایف خلاقیت و هنر را بر عهده دارد.

اجازه بدهید فرزندتان بازی کند

وقتی او بازی می کند، در حال شکل دادن مهارت های فکری، اجتماعی، جسمانی و عاطفی است وقتی فرزندتان با کودکان دیگر بازی می کند، یاد می گیرند نظرات و احساساتشان را با هم    به اشتراک بگذارند.
فرزندتان را به ورزش کردن تشویق کنید

ورزش های جسمانی نه تنها موجب قوی شدن فرزندتان می شود بلکه باعث می شود که کودک باهوش شود. ورزش سرعت جریان خون به مغز را افزایش می دهد و باعث ساخته شدن سلول های مغز می شود.

موسیقی را به عنوان بخشی از زندگی فرزندتان قرار دهید

تحقیقات نشان می دهد که شنیدن موسیقی می تواند باعث افزایش حافظه، دقت، انگیزه و یادگیری شود همچنین می تواند باعث کاهش استرس در کودک شود که برای مغز او مخرب است.

 وقتی در حال انجام کارهایی هستید که باعث افزایش هوش می شود، اجازه بدهید فرزندتان ناظر شما باشد

فرزندان شما را الگو قرار می دهند. اگر آنها شما را در حال مطالعه، نوشتن و انجام دیگر کارهای خلاقانه ببیند از شما تقلید می کنند و در این فرآیند باهوش تر می شوند.

اجازه بدهید فرزندتان بازیهای هوشمند کامپیوتری انجام دهد

بهترین بازیهای کامپیوتری به فرزندتان حروف، ریاضیات، موسیقی، تلفظ کلمات چیزهای زیاد دیگری یاد می دهند. آنها همچنین باعث افزایش هماهنگی بین دست  و چشم می شوند. یادگیری و سرگرم بودن در یک زمان بهترین روش آموختن برای  فرزندتان است.

تغذیه مناسب برای کودک

یک رژیم غنی از پروتئین (تخم مرغ، ماهی، گوشت، لوبیا، بادام زمینی و...) توجه، هوشیاری و تفکر  را بهبود می بخشد. کربوهیدراتها انرژی لازم برای فکر کردن را به مغز می دهند. بهترین کربوهیدراتها  از دانه ها و میوه ها هستند. همچنین ویتامین ها و مواد معدنی بسیار مهمند.

آنها را به گردش ببرید

موزه و جاذبه های توریستی از جمله گزینه های خوب برای بازدید هستند.

نظرات 1 + ارسال نظر
rezvan دوشنبه 26 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 17:48 http://yekasheghedivaneh.blogsky.com

ممنونم که ب وبم سر زدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد