ثبت است بر جریده عالم دوام ما

من دون کیشوتی مضحکم که بجای سرنیزه و کلاه خود مدادی در دست و قابلمه ای بر سر دارد! عکسی به یادگار از من بگیرید من انسان قرن بیست و یکم هستم!

ثبت است بر جریده عالم دوام ما

من دون کیشوتی مضحکم که بجای سرنیزه و کلاه خود مدادی در دست و قابلمه ای بر سر دارد! عکسی به یادگار از من بگیرید من انسان قرن بیست و یکم هستم!

درمان لکه های پوستی با...


از عصاره گیاه شیرین بیان برای درمان لک‌ های پوست استفاده می ‌شود، تحقیقات در این زمینه، نتایج رضایت ‌بخشی را ارایه داده است و می ‌توان از مزایای طبیعی این گیاه پرفایده بهره برد. آیا واقعا چنین نتایج درمانی از این گیاه انتظار می‌ رود؟

شاید بهتر باشد این ‌طور بگویم که بی ‌خطرترین عامل روشن‌ کننده رنگدانه که دارای کمترین ملانوم است، عصاره شیرین ‌بیان است که در ترکیبات زیبایی به عنوان شفاف ‌کننده ی پوست به کار می‌ رود و می ‌تواند در ترکیبات کرم‌ های آرایشی صورت به کار رود.

به علاوه عصاره شیرین‌ بیان از لحاظ تئوری به عنوان یک مشتق ضدالتهاب موضعی مطرح است که می ‌تواند در کاهش قرمزی پوست و تیرگی پس از التهاب، کاربرد داشته باشد.

ماده فعال شناخته شده در شیرین بیان، فلاونوئید است که می‌ تواند با پراکنده کردن ملانین، موجب روشن شدن پوست شود.

دوز مورد استفاده، یک گرم در روز برای چهارهفته است تا اثر بالینی آن ظاهر شود. عصاره شیرین‌ بیان هنوز در شمال آمریکا در دسترس نیست ولی در بخش‌هایی از جهان به خصوص در مصر استفاده می ‌شود.

ماده اصلی هیدروفوبیک آن که در اثر گرفتن عصاره شیرین ‌بیان به دست می ‌آید، گلابریدین است که روی پوست موثر می‌ باشد.

خلاصه این که آثار درمانی شیرین‌بیان از دیرباز شناخته شده بوده و از آن برای درمان انواع سرفه‌ها و به عنوان داروی مسکن در پوست استفاده می ‌کردند.

مردم حتی برای درمان اسپاسم و تورم مفاصل و به عنوان ماده‌ای ملین از آن بهره می‌ گرفتند.

از عصاره ریشه ی شیرین ‌بیان هم، به عنوان سد مقاوم در برابر برخی ویروس‌ها مثل هرپس و هپاتیت A و یا در برابر عفونت کاندیدا استفاده می ‌شده است.

اگر دچار پوسته روی لب هستید


lab1

همانطور که روشن است ، پوست صورت یکی از حساس ترین پوست های نواحی مختلف بدن محسوب میشود و خیلی هم سریع مقابل قرار گرفتن در شرایطی خاص از خود واکنش نشان خواهد داد . بعنوان مثال اگر در معرض هوای سرد قرار گیرید ممکن است دچار خشکی لب و همچنین ترک و پوسته پوسته شدن آن گردید . مطالعه بیشتر در ادامه مطلب .

بنابراین باید از لب‌های‌تان مراقبت به عمل بیاورید و برای جلوگیری از کندن پوست‌های خشک لب، همواره آن را چرب نگه دارید. استفاده از رژلب‌های ضد ترک لب موجود در داروخانه‌ها نیز مناسب است. اما توصیه استفاده از وازلین است.

وازلین برای رفع اگزمای لب ارجح است. چرب بودن وازلین باعث می‌شود کم‌کم عادت ناپسند لیسیدن لب‌ها را ترک کنید. این عادت، که اغلب در بچه‌های مدرسه‌رو و البته برخی بزرگ‌ترها دیده می‌شود باعث می‌شود حالت تحریک پوست لب توسط بزاق دهان ایجاد شود و این قرمزی و اگزما در ناحیه لب و پوست اطراف آن گاهی آن‌قدر شدت یابد که به دردناکی لب‌ها بینجامد.

lab2

سعی کنید برای خودتان یا کسانی که این عادت را دارند حتما وازلین استفاده کنید تا از بزاق دهان محافظت شود. ضمنا دقت کنید کرم‌های ضدآفتاب را در این ناحیه نمالید؛
چون سبب خشکی بیشتر و چین و چروک این ناحیه می‌شود. به علاوه باید از رژلب‌های استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت استفاده کنید. بهترین راه‌حل درمانی رفع این اگزما، ترک عادت ناپسند لیسیدن لب‌ها و کندن پوسته‌هاست که با چرب کردن منظم میسر خواهد شد. استفاده از کرم‌های کورتیکواستروییدی برای کاهش التهاب پوست دور لب توصیه نمی‌شود و یا نهایتا مصرف یکی دو روز با نظر پزشک بلامانع است.

ترانه‌ای با قدمت 3400 سال


ترانه‌ای با قدمت 3400 سال (+عکس)


قدیمی‌ترین ترانه جهان سرودی سومری‌ است که 3400 سال قدمت دارد.

به گزارش ایسنا، اوایل دهه 1950 بود که باستان‌شناسان چند لوح گلی متعلق به قرن چهاردهم را در شهر اوغاریت سوریه کشف کردند. یکی از این کتیبه‌های رسی که به زبان هوری نوشته شده‌اند، دربردارنده علاماتی است که پس از بررسی‌های لازم مشخص شد قدیمی‌ترین ترانه جهان با قدمت 3400 سال است.

ترانه‌ای با قدمت 3400 سال (+عکس)

«درافکورن کیلمر» استاد آشورشناسی دانشگاه کالیفرنیا در سال ۱۹۷۲ موفق شد این علایم میخی را رمزگشایی کند. البته مورخان دیگر هم به نوبه خود ترجمه‌هایی از این کتیبه‌ها ارائه دادند.

تا پیش از آن موسیقی‌دان‌ها تصور می‌کردند که ثبت نوشتاری موسیقی از یونان باستان شروع شده است، اما کشف صورت گرفته همه چیز را تغییر داد. به گفته یکی از کارشناسان، این ترانه آهنگین که هارمونی دارد، مفهوم کلی ریشه موسیقی غرب را متحول کرده است.

کیلمر و همکارانش در آن زمان نسخه صوتی را به صورت صفحه منتشر کردند که البته حالا به صورت سی‌دی هم در دسترس است. نام این کتاب «صداهایی از دل سکوت» است که حاوی اطلاعات و عکس‌هایی از تمدن باستانی هوری است.

گفته بودی ...


گفته بودی درد دل کن گــــــــــاه با هم صحبتی


کو رفیق راز داری؟ کــــــــــــــو دل پرطاقتی؟

 

شمع وقتی داستانم را شنید آتش گـــــــــرفت

 

شرح حالم را اگر نشنیده باشی راحتـــــــــــی

 

تا نسیم از شرح عشقم باخبر شد، مست شد

 

غنچه‌ای در باغ پرپر شد ولی کــــــــو غیرتی؟

 

گریه می‌کردم که زاهد در قنوتم خیره مــــــــاند

 

دور باد از خرمن ایمان عــــــــــــــــــــاشق آفتی

 

روزهایم را یکایک دیدم و دیـــــــــــــــدن نداشت

 

کاش بر آیینه بنشیند غبار حســـــــــــــــــــرتی

 

بس‌که دامان بهاران گل به گل پژمرده شــــــــد

 

باغبان دیگر به فروردین ندارد رغبتــــــــــــــی

 

من کجا و جرئت بوسیدن لبهای تـــــــــــــــــــو

 

آبرویم را خریدی عاقبت با تهمتـــــــــــــــــــــی

 

کاش بودی ...


نبودنت بهترین بهانه است برای اشک ریختن ...

ولی کاش بودی تا اشکهایم از شوق دیدارت سرازیر میشد ...

کاش بودی و دستهای مهربانت مرهم همه دلتنگیها و نبودنهایت می شد ...

کاش بودی تا  دردهایم را به گوش تو میرساندم...

بدون تو عاشقی برایم عذاب است

میدانم که نمیدانی بعد از تو دیگر قلبی برای عاشق شدن ندارم...

کاش میدانستی که چقدر دوستت دارم و بیش از عشق بر تو عاشقم...

میدانی که اگر از کنارم بروی لحظه های زندگی برایم پر از درد و عذاب

 می شود....

 می دانم که نمیدانی بدون تو دیگربهانه ای نیست برای ادامه ی زندگی جزانتظار آمدنت ...

انتـــــــــــــــــــــــــــــظار ...

شش حرف و چهار نقطه ! کلمه کوتاهیه....

اما معنیش رو شاید سالها طول بکشه تا بفهمی !

اگه نباشی گم میشم بین یه دنیا غریبه....


 

دوست دارم ببرمت یه جای شلوغ، خیلی شلوغ 
 
وایستم اون وسط نگات کنم
 
بگم اینارو میبینی
 
بگی آره
 
بگم تو هیاهوی همه ی این آدما، من چشمام فقط دنبال تو میگرده
 
دلم برای تو تنگ میشه
 
صداهاشونو میشنوی
 
بگی آره
 
بگم تو اوج همین صداها دلم دنبال صدای تو میگرده
 
بگم حالا چشماتو ببند، بگو چه حسی داری
 
بگی انگار گم شدم بین یه عالمه غریبه
 
بگم اگه نباشی گم میشم بین یه دنیا غریبه....

ﻭﻗﺘﯽ ﻋﺎﺷﻘﻢ ﮐﺮﺩﯼ...



ﻣﻦ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﻢ!!!

ﻭ ﺗﻮ ﺑﺎ " ﺍﻭ" ﻣﯽ ﺭﻭﯼ!!!
ﺍﻭ ﻋﺮﻭﺳﺖ ﻣﯽ کند...
ﮐﻮﺩﮐﺖ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻏﻮﺷﺖ ﻣﯽ ﻧﻬﺪ...
ﮐﻮﺩﮐﺖ ﺭﺍ ﺑﺰﺭﮒ ﻣﯽ ﮐﻨﯽ...
ﻭ ﺧﻮﺩ ﭘﯿﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﯼ!
ﻭ ﻣﻦ ِ ﯾﮏ ﺷﺒﻪ ﭘﯿﺮ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺩﺭﺩ!

ﭘﺎ ﺑﻪ ﭘﺎﯼ ﺗﻤﺎﻡ ِﻟﺤﻈﻪ ﻫﺎﯼ ﻧﺒﻮﺩﻧﺖ...

ﻫﻤﺮﺍﻩ ِﺗﻤﺎﻡ ِﺛﺎﻧﯿﻪ ﻫﺎﯼ ﺯﻧﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺖ...

ﭘﯿﺮ ﻭ ﭘﯿﺮ ﺗﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﻡ!!!
ﺗﻮ ﻣﯽ ﺭﻭﯼ...
ﻭ ﻣﻦ ﻧﻘﻄﻪ ﯼ ﭘﺮﮔﺎﺭ ِ ﺍﯾﻦ ﺩﺭﺩﻡ!!!
ﻫﺮ ﭼﻪ ﺩﻭﺭﺗﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﯼ...

ﺷﻌﺎﻉ ِ ﺩﺭﺩﻡ... ﺑﺎ ﻭﺳﻌﺖ ﻋﺬﺍﺑﻢ... بزﺭﮒ ﻭ ﺑﺰﺭﮒ ﺗﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ!

ﻭ ﺧﺪﺍﻢ ...
ﻫﻤﺎﻥ ﺧﺪﺍﯾﯽ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﺁﻣﺪﯼ... ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﺪﯾﺪﻥ ﺯﺩ!!!
ﻭﻗﺘﯽ ﻋﺎﺷﻘﻢ ﮐﺮﺩﯼ... ﻓﻘﻂ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﺮﺩ!!!
ﻭ ﻭﻗﺘﯽ ﺭﻓﺘﯽ... ﺧﻤﯽ ﺑﻪ ﺍﺑﺮﻭﯾﺶ ﻧﯿﺎﻭﺭﺩ!!!
ﺩﺳﺖ ﺭﻭﯼ ﺩﺳﺖ ﻣﯽ ﮔﺬﺍرﺩ...
ﮐﻪ ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ِ ﺍﯾﻦ ﺩﺭﺩ ﻧﻤﯿﺮﻡ...
ﻭ ﺩﺭ ﻋﺬﺍﺏ ﭘﯿﺮ ﺷﻮﻡ!!!
ﻓﻘﻂ...
ﭼﻮﻥ...
ﺗﻮ ﺭﺍ...

ﺳﺎﺩﻩ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻢ!

نرمی استخوان

راشیتیسم یا نرمی استخوان یک بیماری استخوانی در بچه ها است که موجب ضعیف شدن استخوان، پاهای پرانتزی، و تغییر شکل در اندام ها میشود. در این بیماران به دلایلی کلسیم، فسفر یا ویتامین دی به اندازه کافی در اختیار تولید استخوان قرار نمیگیرد.

چه کسانی بیشتر در معرض ابتلاء به راشیتیسم یا نرمی استخوان هستند

  
      تغییرات استخوان ران و زانو در راشیتیسم
  
     
 تغییرات استخوان های مچ دست در راشیتیسم
  

افراد زیر بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به نرمی استخوان هستند

  • شیر مادر ویتامین دی زیادی ندارد پس اگر بچه ای به مدت طولانی فقط از شیر مادر تغذیه کند ممکن است در خطر ابتلاء به راشیتیسم باشد
  • قرار نگرفتن در معرض تابش آفتاب : ویتامین دی در پوست بدن انسان و با تابش نور آفتاب ساخته میشود پس تابش ناکافی نور خورشید میتواند زمینه ساز راشیتیسم باشد
  • کسانی که پوست تیره دارند نیاز به نور بیشتری برای ساخت ویتامین دی دارند و بیشتر در نور کم بیشتر در معرض کمبود ویتامین دی قرار میگیرند
  • کسانی که به لاکتوز حساسیت درند به علت مصرف ناکافی لبنیات میتوانند در معرض خطر این بیماری قرار بگیرند.

 

علائم راشیتیسم یا نرمی استخوان

 مهمترین علائم راشیتیسم عبارتند از خواب آلودگی، شلی و ضعف عضلانی، تاخیر در رشد، پای پرانتزی و مچ دست کلفت است. در موارد شدید ممکن است شکل قفسه سینه بچه تغییر کند. تشنج هم از دیگر علائم حالات شدید بیماری است. پزشک معالج بعد از معاینه بیمار، از رادیوگرافی استخوان ها و آزمایشات خون برای کمک به تشخیص استفاده میکند.

درمان نرمی استخوان

درمان این بیماری با تجویز کلسیم و ویتامین دی است. معمولاٌ چند ماه طول میکشد تا وضعیت بیمار به حد طبیعی برسد. بسیاری تغییر شکل های اندام مانند پای پرانتزی با درمان دارویی خود بخود خوب میشوند. در حالات شدید تغییر شکل استخوان ها ممکن است نیاز به درمان جراحی داشته باشد. با این حال بعضی تغییر شکل های استخوانی که در لگن یا قفسه سینه بوجود میاید و یا مشکلات قدی که برای بیمار بوجود آمده ممکن است برای همیشه برای وی باقی بمانند.

پیشگیری از بروز راشیتیسم

با انجام اقدامات زیر میتوان مانع از بروز بسیاری از موارد بیماری شد

  • در بچه هایی که فقط شیر مادر مصرف میکنند باید روزانه ویتامین دی بصورت قطره مکمل استفاده کنند. اگر مادر شیرده هم ویتامین دی بیشتری مصرف کند میزان آن در شیر وی بیشتر میشود.
  • بچه ها نیاز دارند تا روزی دو لیوان شیر مصرف کنند. این مقدار در نوجوانان باید به روزی 5-3 لیوان افزایش پیدا کند.
  • در بچه هایی که به شیر حساسیت دارند باید کلسیم را بصورت مکمل های غذایی به بچه داد.

Jamie nike air force tanio damskie


The Presbyterian Church in Chatham Township fashion tea. Here Tina Ashburner, of Morristown, a church member and store volunteer, designs 1 of the costumes accessible at the Box whilst shop supervisor Joe Nassaney, also from Morristown, addresses the designs prior to the show. Talbot's and a luncheon tea were a ideal match yesterday when 125 women donned their Sunday best to look inside the box. While the tea's admission fee of $ten did not advantage the great functions of the thrift boutique, which raises money for the Morristown Memorial Hospital, it elevated awareness of the Morristown shop at 102 Mt. Kemble Ave. which appears to be awash in designer labels. And these days, people are looking for bargains. "We are doing very nicely," said longtime volunteer Tina Ashburner, Morristown, who is also a member of PCCT. "Donations are down somewhat, but then January and February are always a little sluggish." Jamie nike air force tanio damskie DuffyMendham model Jane Kilcollen waits for the show to begin. By the appears of the 40 ensembles that 34 designs wore, the style pickings are very great. Basking Ridge model Debbie Carroll, a Discount Box volunteer, wore a Talbot's air max tanio polska jacket more than a Concept skirt and carried a lime eco-friendly colored leather bag by BCBGirls. Another thrift shop volunteer, Anne Sobine, of Bernardsville, put together her coordinates from Carlisle, Talbot's and Kenneth Cole. "The high quality of the garments are top notch," stated supervisor Joe Nassaney, quickly adding, " the help is leading notch." Prices are affordable, "we have revenue all the time" and children's clothing is "very inexpensive." This 7 days, pink items are decreased by fifty percent. Maybe subsequent week it will be "citrus," a color that popped up frequently as volunteer Margie Moffit of Tewksbury narrated the fashion display commentary. Looking for a wedding ray ban aviator baratas ress? There was a $four,000 gown which, alas, never produced it down the aisle. But some luckier bride fingered it for a mere $seven hundred. Numerous of the garments have by no means been worn, things that had been purchased and forgotten until a local matron determined it was time to clean out her closet. "We get Ralph Lauren, St. John, Armani and Lily Pulitzer. You have to comprehend the encompassing communities are extremely affluent and a great deal of the people that deliver the clothes are very generous donors," stated Nassaney, who nike air force 1 tanio calls the Bargain Box "a concealed treasure." "We by no means squander something," Nassaney states. Clothes for men, women, children and younger designers, a new boutique created for finicky teens, and accessories that don't promote are shipped to the Marketplace Road Mission in Morristown. Considering of turning botas de futbol nike baratas into a volunteer at a location exactly where designers labels are the norm? Put your title on the waiting around checklist. The phone quantity is (973) 2671334. Clothes donations can be produced on Mondays, Tuesdays and Saturdays from 102. Jamie DuffyAnne Sobine, Bernardsville, models a leather-based Carlisle jacket

عشـــق تملـــک نیـــست


بـــرای تصـــاحبت نمـی جنگـــم !

احاطــه ات نمی کنـــم تــا مــال مــن شـــوی!

بـا رقیـــبان نمی جنگـــم !

بـــه قـــول دکتــــر انوشـــه کــه می گفـــت :

عشـــق تملـــک نیـــست ، تعلــــق اســـت!

ولـــی اگـــر بیایــی و بمانـــی،

بـــرای بــا تـــو مانـــدن ، بــا دنیــــا می جنـــگم